دریا
 
قالب وبلاگ
پيوندهای روزانه

 

 «طول عمر طولانیتر و سلامت بیشتر با فقط 30 دقیقه ورزش ایروبیک در یک روز !

 

اختصاص روزانه 30 دقیقه وقت به ورزش ایروبیک یا هوازی (مانند پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری،…)  در داشتن عمری طولانیتر و سالمتر به شما کمک می کند. به فواید ورزش ایروبیک در سلامت کمی دقت کنید و ببینید که چگونه این ورزش قلب و ریه ها و فشار خون شما را تحت تأثیر قرار می دهد.


در طول ورزش ایروبیک، به طور مداوم عضلات بزرگ خود (در بازوها و رانها و باسن) را حرکت می دهید و متوجه خواهید شد که بدن شما بسرعت به این ورزش پاسخ خواهد داد.
شما عمیقتر و سریعتر نفس می کشید؛ بدین ترتیب، میزان اکسیژن در جریان خون شما به حد اکثر می رسد؛ ضربان قلبتان افزایش می یابد (که این امر جریان خون به سمت عضلاتتان و برگشت این خون به ریه را سرعت می بخشد)؛ رگهای کوچک بدنتان (مویرگها) گشادتر می شود (که این امر جریان اکسیژن به عضلات و برداشت مواد زاید مثل دی اکسید کربن و اسید لاکتیک را بهبود می بخشد)؛ در ضمن، ترشح اندورفین در بدنتان افزایش می یابد. اندورفین مسکنی طبیعی است که احساس سلامت فرد را ارتقا می دهد.

 

 

فوائدورزش ایروبیک به طور منظم:

  ●  خطرهای تهدید کننده سلامت را کاهش می دهد. ورزش ایروبیک احتمال ابتلا به بسیاری از بیماریها از جمله چاقی، ناراحتی قلبی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا، سکته، پوکی استخوان، برخی انواع سرطان را کاهش می دهد.

 ● در مقابله با ناراحتیهای مزمن، به شما کمک می کند:
 ورزش ایروبیک در کاهش فشار خون بالا و تنظیم قند خون و تخفیف درد مزمن عضلات به شما کمک می کند. اگر شما حمله قلبی را پشت سر گذارده اید، ورزش ایروبیک در پیشگیری از حملات بعدی به شما کمک خواهد کرد.

● از افزایش وزن جلوگیری می کند:
 

● بیماریهای ویروسی را دفع می کند

● شریانها را سالم نگه می دارد:
 ورزش ایروبیک غلظت کلسترول خوب (HDL) خون شما را افزایش می دهد و از غلظت کلسترول بد (LDL ) در خون می کاهد. در نتیجه، ایجاد پلاک در شریانها کاهش خواهد یافت.

● قدرت قلب را افزایش می دهد

●  سلامت روحی را ارتقا می بخشد:
 

● بنیه را تقویت می کند

● تحرک و استقلال در کهنسالی را افزایش می دهد. 

 

 

[ شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸٩ ] [ ۸:۱٥ ‎ق.ظ ] [ دریا ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب